Wzorowa reakcja, jastrzębianka nie dała się oszukać
Przestępcy, szukając swoich ofiar, bazują na rozpoznaniu psychologicznych wzorców zachowań ludzi. Wykorzystując pozyskaną wiedzę, oszuści manipulują swoimi ofiarami w ten sposób, aby doprowadzić je do przekazania swoich pieniędzy. Jedną z najczęściej i najszerzej stosowanych przez przestępców technik jest danie możliwości szybkiego i łatwego zysku lub wprowadzenie w poczucie stanu zagrożenia.
Na szczęście tym razem działania przestępców okazały się bezskuteczne. Ostrzegamy, aby w kontaktach z osobami obcymi, również przez telefon, zachować zasadę ograniczonego zaufania.
Pomimo ciągłych apeli, spotkań profilaktycznych oraz prowadzanych akcji informacyjnych, jastrzębska Policja odnotowuje kolejne przypadki oszustw.
Do próby oszustwa doszło w piątek w Jastrzębiu-Zdroju. Jak ustalono, rozmówczyni, podając się wnuczkę, poinformowała seniorkę, że miała wypadek i potrzebuje pieniędzy. W trakcie rozmowy telefonicznej wnuczka miała płakać i być roztrzęsiona. Po chwili słuchawkę przejęła kobieta podająca się za policjantkę i poinformowała, że jej dane można potwierdzić na Policji, pod numerem telefonu 912. 71-latka podejrzewając, że może to być próba oszustwa, rozłączyła się i zadzwoniła na numer alarmowy.
Po raz kolejny przypominamy, że niejednokrotnie do zdemaskowania oszustów wystarczy odrobina sceptycyzmu i trzeźwe zweryfikowanie opisanej przez niego historii poprzez osobistą wizytę lub kontakt z najbliższą jednostką Policji. Ponadto należy pamiętać, aby w przypadku rozmowy telefonicznej wystarczająco szybko i skutecznie przerwać połączenie z dzwoniącym oszustem.
