Wiadomości

Wzorowa reakcja, jastrzębianka nie dała się oszukać

Data publikacji 09.05.2025

Przestępcy, szukając swoich ofiar, bazują na rozpoznaniu psychologicznych wzorców zachowań ludzi. Wykorzystując pozyskaną wiedzę, oszuści manipulują swoimi ofiarami w ten sposób, aby doprowadzić je do przekazania swoich pieniędzy. Jedną z najczęściej i najszerzej stosowanych przez przestępców technik jest danie możliwości szybkiego i łatwego zysku lub wprowadzenie w poczucie stanu zagrożenia.

Na szczęście tym razem działania przestępców okazały się bezskuteczne. Ostrzegamy, aby w kontaktach z osobami obcymi, również przez telefon, zachować zasadę ograniczonego zaufania.
Pomimo ciągłych apeli, spotkań profilaktycznych oraz prowadzanych akcji informacyjnych, niemalże każdego dnia śląska Policja odnotowuje kolejne przypadki oszustw.
Do próby oszustwa doszło wczoraj w Jastrzębiu-Zdroju. Jak ustalono, oszust, podając się za pracownika Centralnego Biura Bezpieczeństwa, poinformował 71-letnią jastrzębiankę, że jeden z pracowników banku miał dokonać oszustwa na jej koncie, przez co jej pieniądze są zagrożone. W trakcie rozmowy telefonicznej sprawca nakłaniał kobietę, aby wypłaciła pieniądze ze swojego konta, nic nie mówiła pracownikom banku, gdyż też mogą być w to zamieszani. 71-latka podejrzewając, że może to być próba oszustwa, rozłączyła się i zadzwoniła na numer alarmowy.
Po raz kolejny przypominamy, że niejednokrotnie do zdemaskowania oszustów wystarczy odrobina sceptycyzmu i trzeźwe zweryfikowanie opisanej przez niego historii poprzez osobistą wizytę lub kontakt z najbliższą jednostką Policji. Ponadto należy pamiętać, aby w przypadku rozmowy telefonicznej wystarczająco szybko i skutecznie przerwać połączenie z dzwoniącym oszustem.
 

Powrót na górę strony