Wiadomości

Znajomy na messengerze poprosił o pożyczkę? Uważaj, to może być kolejne oszustwo

Data publikacji 07.02.2025

Kolejna osoba oszukana na BLIK. Oszuści działają w ten sposób, że włamują się na konto ofiary na portalu społecznościowym i z tego konta wysyłają wiadomości do znajomych tej osoby, z prośbą o pożyczenie pieniędzy i wysłanie kodu BLIK. Znów ofiarą takiego oszustwa padła jastrzębianka.

Kolejna osoba z Jastrzębia-Zdroju oszukana na BLIK. Przestępca po włamaniu się na konto portalu społecznościowego jastrzębianina wysyłał za pomocą komunikatora do znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się limitem płatności. Następnie poprosił o kod BLIK, dzięki któremu miał zapłacić za zakupy. Niczego nieświadoma poszkodowana przekonana była, że pożyczyła pieniądze znajomemu.
W ten właśnie sposób przestępstwa dokonano na szkodę mieszkańca Jastrzębia-Zdroju. Wczoraj do jastrzębskiej komendy zgłosiła się kobieta, która właśnie tak została oszukana. Na konto pokrzywdzonego dokonano włamania, po czym do znajomych wysłano prośbę o kod BLIK, z uwagi na limity na koncie. Jastrzębianka otrzymała wiadomość z profilu znajomego, z prośbą o pożyczenie 800 złotych. Kobieta zorientował się, że została oszukana, gdy została poproszona o drugi kod BLIK.

Policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Prośby oszustów są różne - na leki, zapłata kurierowi, zagubiona została torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie, trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew. Dlatego warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.
Co radzi policja? Zachować czujność i rozsądnie korzystać z internetu:
• Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
• Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
• Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
• Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

Powrót na górę strony