Wiadomości

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku

Data publikacji 09.08.2024

Jastrzębscy Policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust podający się za konsultanta banku, wyłudza pieniądze przez podanie kodu BLIK. W ten sposób mieszkanka Jastrzębia-Zdroju straciła swoje 1000 złotych.

W ostatnim czasie w naszym mieście także pojawił się przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”. Dzięki tej metodzie sprawcy są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych. Jak to wygląda w praktyce? Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Tak też było w tym przypadku. Po pierwszym telefonie, gdy jastrzębianka usłyszała w słuchawce, od „pracownika banku”, że ktoś próbował wybrać pieniądze z jej konta, jastrzębianka się rozłączyła, ale przy kolejnym połączeniu rozmówca tak zmanipulował poszkodowaną, że uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku. Mężczyzna polecił, aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy wejść na aplikację banku i sprawdzić, czy wszystko jest ok. Następnie celem zabezpieczenia konta polecił wygenerować kod BLIK i podać sześciocyfrowy kod. Natychmiast po podaniu kodu z konta jastrzębianki wypłacono 1000 złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

 

Powrót na górę strony