Uwaga! Jastrzębianin stracił 109 tysięcy złotych. Oszustwo na „Pracownika Banku”
Wczoraj mieszkaniec naszego miasta został oszukany przez przestępców działających metodą „na pracownika banku”. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę. W razie rozmowy z nieznajomym należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to, o czym informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie!
Oszustwa „na pracownika banku” w ostatnim czasie stały się bardzo popularne. Niestety oszuści działają tak wiarygodnie, że gdy dzwonią do nas, to rozmówca przedstawia się za pracownika banku, dlatego połączenie nie wzbudza podejrzeń. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę!
Wczoraj jastrzębianin zawiadomił policjantów, że został oszukany na kwotę 109 000 zł. Na czym polegało oszustwo?
Na jego telefon zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował go, że jego pieniądze są zagrożone, gdyż kobieta podająca się za Beatę Morek próbowała wziąć kredyt na jego dane. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Metodą na uchronienie pieniędzy miało być wypłacenie oszczędności i wpłacenie ich na konto techniczne. Dlatego, mężczyzna nakłoniony przez rozmówcę postanowił przekazać swoje środki finansowe na wskazane „bezpieczne” konto. Jastrzębianin wypłacił pieniądze z banku i za pośrednictwem BLIK-a w wpłatomacie wpłacił 109 tysięcy na wskazane konto. Niestety to był duży błąd, bo gotówka zniknęła.
Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie!