Wiadomości

OSZUSTWO PODCZAS SPRZEDAŻY WĘGLA

Data publikacji 07.09.2022

Mieszkanka Jastrzębia-Zdroju straciła pieniądze podczas zakupu węgla kamiennego. Kobieta zamówiła przez Internet 4 tony ekogroszku, po czym zapłaciła za towar. Po czasie zorientowała się, że została oszukana. Sprawę oszustwa prowadzą jastrzębscy policjanci.

Do jastrzębskiej komendy zgłosiła się mieszkanka naszego miasta, która powiadomiła, że padła ofiarą oszusta podczas zakupu węgla.
49-latka za pośrednictwem strony internetowej zamówiła 4 tony węgla. Zakupu dokonała 30 sierpnia bieżącego roku. W trakcie logowania strona wielokrotnie się zamykała. Strona sklepu została otwarta w dwóch różnych przeglądarkach internetowych. W trakcie odświeżania strony nagle pojawił się komunikat o dostępności ekogroszku. Jastrzębianka zakupiła 4 tony. Wpisała swoje dane i dokonała zapłaty przelewem. Po całej transakcji otrzymała potwierdzenie i numer zamówienia. Gdy na spokojnie weszła ponownie na stronę internetową, gdzie dokonała zakupu, okazało się, że dana firma w swoim asortymencie nie posiada węgla. Po dokładnym przyjrzeniu się strona miała zauważalne różnice w grafice. Niestety było już za późno.
Przypominamy i apelujemy, aby podczas transakcji finansowych nie działać pochopnie i nie szukać „szybkich okazji". Pamiętajmy, że oszuści działają bardzo przebiegle. Każdą internetową transakcję przeprowadzajmy po uprzednim sprawdzeniu firmy i osoby, z którą rozmawiamy.

Powrót na górę strony