Numery 112 i 997 poza CRG - stanowisko
Z uwagi na krytyczne głosy publikowane przez lokalne media przedstawiamy Państwu stanowisko Komendanta Miejskiego Policji w Gliwicach w sprawie przeniesienia obsługi numerów alarmowych 112 i 997 z Centrum Ratownictwa Gliwice do miejscowej komendy policji.
Z uwagi na krytyczne głosy publikowane przez lokalne media przedstawiamy Państwu stanowisko Komendanta Miejskiego Policji w Gliwicach w sprawie przeniesienia obsługi numerów alarmowych 112 i 997 z Centrum Ratownictwa Gliwice do miejscowej komendy policji.
30 listopada br. dwa stanowiska obsługi numeru alarmowego 112 zostały przeniesione z siedziby CRG do Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach. Z punktu widzenia mieszkańców naszego rejonu nic się nie zmieniło – po wybraniu numeru 997 i 112 telefon zostanie odebrany przez jednego z dwóch całodobowo dyżurujących policjantów.
Fizyczne przeniesienie stanowisk dyspozytorów policji zostało wymuszone obiektywnymi okolicznościami prawnymi. 30.11.2012 r. w policji wdrożono nowy informatyczny system wspomagania dowodzenia (SWD), powiązany z numerami alarmowymi 112 i 997. Przepisy wprowadzające nowe rozwiązanie określiły miejsca, w których system może być użytkowany. Wobec prawnej niedopuszczalności użytkowania go poza obiektami należącymi do policji nie pozostało nic innego, jak przenieść stanowiska alarmowe do siedziby KMP Gliwice.
Przypominamy, że zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy Wojewodą Śląskim a Komendantem Wojewódzkim Policji w Katowicach, numery alarmowe 112 obsługiwane są przez policję.
W sensie funkcjonalnym uzyskanie pomocy pod numerem 112 nie ulegnie żadnym odczuwalnym zmianom dla dzwoniącego. W CRG całodobowo numer obsługiwali dwaj policjanci i ci sami policjanci będą odbierać numery alarmowe w komendzie miejskiej. Przewidujemy, że jedyną różnicą pomiędzy stanem aktualnym a poprzednim jest miejsce służby dyżurujących policjantów.