„Pozory mylą, dowód nie”
Prosimy sprzedawców o dokładne sprawdzanie daty urodzenia na dokumencie tożsamości, jaki przedstawia młodo wyglądający klient. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są również osobom poniżej 18 roku życia i różnią się one wyłącznie datą ważności.
„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości.
Kampania „Pozory mylą, dowód nie” opiera się na dystrybucji pakietów edukacyjno - informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdują się ulotki, plakaty oraz naklejki, przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Materiały mają również zwrócić uwagę na potrzebę sprawdzania przez sprzedawcę daty urodzenia w dokumencie tożsamości młodo wyglądających klientów.
Prosimy sprzedawców o dokładne sprawdzanie daty urodzenia na dokumencie tożsamości, jaki przedstawia młodo wyglądający klient. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są również osobom poniżej 18 roku życia i różnią się one wyłącznie datą ważności (wydawane na 5 lat).
Organizatorem kampanii jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji, którzy poprzez swoje działania chcą nagłośnić problem sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.