Wiadomości

„Pozory mylą, dowód nie”

Data publikacji 30.06.2011

Prosimy sprzedawców o dokładne sprawdzanie daty urodzenia na dokumencie tożsamości, jaki przedstawia młodo wyglądający klient. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są również osobom poniżej 18 roku życia i różnią się one wyłącznie datą ważności.

„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. 
Kampania „Pozory mylą, dowód nie” opiera się na dystrybucji pakietów edukacyjno - informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdują się ulotki, plakaty oraz naklejki, przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Materiały mają również zwrócić uwagę na potrzebę sprawdzania przez sprzedawcę daty urodzenia w dokumencie tożsamości młodo wyglądających klientów. 

Prosimy sprzedawców o dokładne sprawdzanie daty urodzenia na dokumencie tożsamości, jaki przedstawia młodo wyglądający klient. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są również osobom poniżej 18 roku życia i różnią się one wyłącznie datą ważności (wydawane na 5 lat). 

Organizatorem kampanii jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji, którzy poprzez swoje działania chcą nagłośnić problem sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.

Powrót na górę strony