Oszustwo „Na Netflixa”
Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Przekonał się o tym mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju, który otrzymał fałszywą wiadomość sms z informacją o odrzuceniu ostatniej transakcji. Mężczyzna kliknął fałszywy link przesłany w wiadomości. Stracił w ten sposób 2000 złotych.
Wczoraj do jastrzębskiej komendy zgłosił się mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju. Mężczyzna oświadczył, że padł ofiarą oszustwa, w wyniku którego stracił z konta 2000 złotych.
Wszystko zaczęło się od wiadomości sms, z której treści wynikało, że ostatnia transakcja została odrzucona. W wiadomości podany był link. Jastrzębianin wszedł na fałszywą stronę, poprzez zawarty link z wiadomości mailowej, strona łudząco podobna była do platformy Netflix. Następnie poszkodowany poproszony został o skonfigurowanie konta oraz podanie danych do płatności
Cyberprzestępcy, wykorzystując pozyskane dane wpisane przez mężczyznę, dokonali kilku płatności na łączną kwotę 2000 złotych.
Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych. W przypadku otrzymania wiadomości, o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją, od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami.